Avantajele certificarii sistemelor de management al calitatii:
- Identifica diferitele categorii de clienti, in ceea ce priveste produsul/serviciul oferit, sistemul de management al calitatii adoptat de operatorul economic certificat;
- Asigura intelegerea cerintelor la nivelul intregii organizatii;
- Da posibilitatea masurarii satisfactiei clientilor;
- Asigura stabilirea unei viziuni clare a viitorului organizatiei;
- Permite intelegerea evolutiei pietei si stabilirea actiunilor de raspuns la modificarile survenite;
- Asigura promovarea comunicarii deschise si oneste;
- Stabileste politicile, strategia si obiectivele provocatoare;
- Identifica constrangerile care se opun performantelor organizatiei;
- Stimuleaza mandria specialistilor, pentru ca fac parte din organizatie;
- Identifica activitatile/procesele care contribuie la obtinerea rezultatului dorit;
- Identifica interfetele si interactiunile dintre procese;
- Permite analiza riscurilor si stabileste modul de gestionare;
- Defineste procesele necesare pentru obtinerea rezultatului dorit;
- Identifica si permite masurarea elementelor de intrare si iesire ale procesului;
- Identifica interfetele procesului cu functiile organizatiei;
- Stabileste responsabilitati clare pentru managementul procesului;
- Permite imbunatatirea continua a produselor, proceselor si sistemelor, acestea devenind un obiectiv pentru fiecare membru al organizatiei;
- Asigura imbunatatirea continua a eficacitatii si eficientei tuturor proceselor;
- Instituie un sistem de promovare a actiunilor de prevenire, control si urmarirea eficientei imbunatatirilor;
- Permite identificarea si selectarea pe baza de criterii stiintifice a furnizorilor cheie;
- Asigura stabilirea unui sistem de comunicare clar si deschis;
- Contribuie la o mai buna cunostere si o intelegere clara a nevoilor clientilor;
- Stabileste cadrul de diseminare a informatiilor si a planurilor de viitor.
Alte informatii in format PDF:
Acordarea, mentinerea, extinderea, restrangerea, suspendarea, modificarea si reinnoirea certificarii
Politica si obiectivele in domeniul calitatii
Reguli generale de certificare pentru certificarea Sistemelor de Management al Calitatii
Regulament de utilizare a certificatului pentru Sistemul de Management al Calitatii
Tratarea apelurilor, reclamatiilor, contestatiilor SMC
Politica de tranzitie la SR EN ISO 9001:2015 respectiv SR EN ISO 14001:2015
Informare clienti despre pregătirea si realizarea tranziţiei la standardul ISO 9001:2015